V sobotu 28.1.2012 jsem měl možnost si po delší době zase vyzkoušet práci ve fotografickém ateliéru, tentokrát to bylo focení v ateliéru mého kamaráda fotografa Jiřího Buchala a musím říci, že jsem si focení opravdu užil, moc pěkné. Pro ilustraci přikládám galerii s ukázkou několik vybraných snímků, které jsem na místě pořídil.
face.jpg
Fotograf Aleš Ostrýt začal s focením před více jak deseti lety jako samouk, časem si však doplnil fotografické vzdělání, což jak sám říká, bylo pro další pochopení fotografie velice přínosné. Mezníkem jeho tvorby se stala výstava „Praha fotografická“ v Ambitu kláštera u Panny Marie Sněžné na Jungmannově náměstí v Praze. Jeho snímky byly otištěny v odborných časopisech i denních periodikách. Začátkem roku 2008 měli Pražané rovněž možnost zhlédnout jeho první samostatnou autorskou výstavu „Doteky světla“ v Galerii pod radnicí na Žižkově. Další jeho výstavy proběhly např. ve Zlíně, Novém Boru, Náměšti na Hané, Horní Úpě a dalších místech naší vlasti. Každý rok jsou autorovi práce součástí soutěžní výstavy „Praha fotografická“ na Staroměstské radnici v Praze, nejinak tomu bylo i v druhé polovině prázdnin letošního roku, kdy došlo vernisáží k zahájení výstavy.
V jeho pracích nejsou znát žádné známky prchlivé nezkušenosti, ba spíše naopak. Není nijak zvlášť tématicky vyhraněn, byť divákovi nejčastěji přibližuje nezvyklá zákoutí městské krajiny. Odkrývá opomíjené detaily, kterých bychom si běžně nevšimli, drobnosti, které máme před nosem a důvěrně známe, ale kterých si při každodenním spěchu nemáme šanci všimnout. Zachycuje zejména starou zástavbu Prahy, kde žije a pracuje jako technický pracovník správy domů, nebo scenérie berounské přírody, kam se uchyluje před velkoměstskou jednotvárností.
Ostrýt pořizuje své fotografie digitálně, tudíž mu není cizí ani následná úprava zobrazovaného v počítači. Není tak svázán přesnou realitou a může se oddávat blaženým pokusům s barevnou škálou, kompozicí a světlem.
Posledním, nejvýrazněji přínosným a kladným prvkem umělcovy tvorby je pak snaha odstranit krátkodobost citového rozpoložení ze snímku za pomoci doprovodných básní, podtrhujících celkový emoční nádech výjevu. Autorem komponovaný text vytváří s obrazem jasnější sdělení. Ostrýt píše o náladách, nikoliv rýmované popisky; divák má tak příležitost dialogicky porovnávat svoje a autorovo vidění zabíraného. Pokud navrch snímek pochází z místa spjatým s divákovým všedním životem, je Ostrýt ve své intimní blízkosti nedostižitelný.
Vernissage © Aleš Ostrýt 2012
email: ales.ostryt@gmail.com
tel: +420 777 667 207
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one